De Bedrijfsstrategie op één A3-tje
Business Model Canvas



Ontdek de vaardigheden:




Wat ga je vandaag ontdekken?

• Wat is BMC en wat is het verschil met een regulier business model?
• Waarom het BMC geschikt is voor groei en impact?
• Wat is het doel van het BMC en wanneer gebruik je het?
• Hoe vul je een BMC in?
• Wat zijn de verschillende blokken van het BMC en hoe hangen ze samen?
• Voorbeeld casussen van Netflix, Ace & Tate en Nederlandse MKB
• Hoe jij jouw business model snel kan innoveren

Per segment ga je het voor jezelf, voor je eigen casus invullen. Aan het eind heb je dus je eerste eigen bmc ingevuld!

Een business model of bedrijfsmodel beschrijft de waarde die een organisatie aanbiedt aan klanten en geeft aan welke capaciteiten en partners nodig zijn voor het maken, marketen en leveren van deze waarde met het doel winstgevende en duurzame opbrengstenstromen tot stand te laten komen. Als je deze opbreekt, kom je op 4 onderdelen:
• Wie zijn je klanten? (klantensegment)
• Wat bied je deze klanten? (waardepropositie)
• Hoe produceer je deze waarde? (infrastructuur)
• Hoe levert het winst op? (financieel)




Wat heb je nodig?

  • Digitale Business Model Canvas
  • Of: geprinte Business Model Canvas
  • Post-its
  • Pen
BMC



Video afspelen

Deze training bevat:

Ontdek alle impact trainingen voor slechts

25,= p/m

14-dagen-niet-goed-geld-terug-garantie

Meer trainingen

Deel jouw impact

Vul onderstaande gegevens in en dan nemen wij binnen 24 uur contact met jou op.

    Inloggen

    Door in te loggen ga je automatisch akkoord met algemene voorwaarden en privacy beleid.